OBS De Rietgors is ook te volgen via twitter. Ons account is: @deRietgors. Voor het volgen moet u twitteraccount hebben. Dit is niet zo moeilijk, hieronder kunt u lezen hoe u dat kunt doen.

Start:
ga naar www.twitter.com .
Op dit beginscherm zie je een gele aanmeldknop met de tekst: "Registreren op Twitter".
Als je hier op klikt, kom je op de pagina waar je je kunt aanmelden.
1. Volledige naam:
Vul je naam in.

2. E-mail:
Vul een emailadres in. Op dit adres ontvang je meldingen als er iets gebeurt op je twitteraccount. Deze mailtjes kun je later nog uitzetten.

3. Wachtwoord:
Vul een wachtwoord in. Zorg ervoor dat je een veilig (en dus moeilijk te raden) wachtwoord kiest. Schrijf dit wachtwoord eventueel op als je vaak je wachtwoord vergeet.

4. Gebruikersnaam:
Vul een gebruikersnaam in. Dit kan ook weer je echte naam zijn, maar ook een nickname. De naam moet wel aan elkaar geschreven worden en je hebt maar ruimte voor 15 tekens. Daarnaast moet je gebruikersnaam ook uniek zijn. Heb je een naam die veel voorkomt, dan is de kans groot dat iemand anders al een account met die naam aangemaakt heeft.

Denk goed na over je gebruikersnaam. Het is de naam waarmee de Twitterwereld je leert kennen. Overigens kun je later je naam nog veranderen. Dat kan trouwens onhandig zijn. Net zoals in dat in het echte leven voor problemen kan zorgen: mensen die je niet meer herkennen of je niet meer kunnen vinden.

Bijna klaar:
Door op de gele knop "Maak mijn account" te klikken, meld je je aan. Er verschijnt nu een popup schermpje waarin je de woorden die je ziet moet overtypen. Kun je het echt niet lezen, dan kun je de woorden voor laten lezen door op het blauwe luidsprekertje te klikken naast de woorden. Dit is om te checken of je wel een echt persoon bent.