schoolkamp groep 7 en 8

Schoolkamp 2013, groep 7 en 8

Dagverslag: Maandag 10 juni 2013

Toen we op school kwamen ( rond negen uur ) hebben we onze bagage in de aanhanger gelegd. Na een bezoekje aan de klas vertrokken we. Toen we een kwartiertje onderweg waren, viel ik ( Djuna, moet ik weer hebbenL ) van de fiets en was de ketting eraf, gelukkig kwam de superheld Bert er aan en maakte mijn fiets. Toen we bij de Veluwe (Postbank) waren, was het af en toe best zwaar om de fietsen. We gingen de bult op ( best wel steil ) en dan weer af. Hier zijn we tussendoor gestopt bij een speeltuin. Sam is onderweg ook gevallen L.

Toen we eindelijk aangekomen waren, gingen we lunchen en spelen. Zwemmen mocht nog niet, omdat de juf het te koud vond. Rond 13 uur brak de zon door en  mochten we zwemmen in het verwarmd zwembad. Nadat we gezwommen en gespeeld hadden, gingen we naar onze blokhutten en de jongens zetten hun tenten op.  Hierna gingen we verder zwemmen. Een tijdje later hebben we lekker eten gekregen: Pasta. mmm. Na het eten gingen sommige nog even zwemmen, daarna douchten wij ons en gingen we ‘Het Zweedse Rendieren Spel’  spelen. Bij dit spel moesten we vragen beantwoorden en wie het eerste alle antwoorden goed had, kreeg een zakje chips. Nu gaan we ‘Weerwolven van Wakkerdam’ spelen.

Djuna, Ilse en Imke.

Maandagavond

In de avond gingen we een hele enge !!!!!!!!!!!!!! spooktocht lopen. De meeste kinderen vonden hem wel leuk. In  een auto zat Rik, gelukkig reed hij niet. Toen gebeurde er iets heel ergs. Indy viel heel hard op haar schouder en brak haar sleutelbeen.

Dinsdag

De eerst nacht sliep iedereen heel lekker. We werden de eerste dag heeeeeeeeeeellll vroeg wakker door de andere jongens.

Na het wakker worden gingen we oefenen voor de bonte avond. Hierna mochten we spelen. Het was heerlijk weer, dus iedereen lag in het zwembad.

Daarna hadden we nog een speurtocht in Doesburg. Deze ging over de Hanzesteden. En mochten we shoppen. Ik heb veel snoep gekocht, net zoals de rest van de klas.

Na het eten van een frietje, zijn we weer gaan zwemmen. Indy kwam toen ook.

Hierna hadden we een spel avond, we gingen ballon schieten, ballon scheren, spijker poepen en als laatste kubb’s.

Je moest blokken hout om gooien met houten staven. Hierna mochten we nog wat drinken en relexen en moesten we van de juf naar bed.
Groetjes Robin

Woensdag

Wij mochten de jongens wakker maken. Merlijn sliep nog en pas toen de juf riep werd hij wakker, dat was best raar.

Ton moesten we 19 km fietsen naar het openluchtmuseum in Arnhem.  Onderweg hadden we even een pauze. En hierna moesten we bult op.

Bij aankomst mocht Thijs nog even aan het draaiorgel draaien en kregen we een welkoms praatje van iemand van het park. Hierna gingen we naar het Hollandrama. We zaten in stoelen en gingen terug in de tijd.

Toen zijn we met zijn alleen rond wezen kijken in het park en om 13.15 gingen we leemhutten bouwen. We werden in 2 groepen verdeeld. De ene groep begon met het tegels leggen, hierna gingen we vlechten van muren en lemen en als laatste gingen we dakpannen leggen. De andere groep was iets sneller en ging ook nog een stevige brug bouwen.

Als laatste moesten we een gebint in elkaar zetten. Dit was best lastig. De begeleidster vond ons zo goed, dat we geen gebruiksaanwijzing kregen.

Toen project ‘bouwen’ afgelopen was, zijn we weer terug naar ons kamp gefietst. We hebben  nu bult af, dus waren snel terug.

Aangezien de voorspellingen niet best waren, moesten we een 2de partytent opzetten en hierna de bbq spullen ophalen.

Het eten was erg lekker en we kregen ook nog bezoek van de juffen en meester.

Hierna was de bonte avond. Hij was erg leuk.

Als toetje kregen we gesmolten chocoladesaus met marshmallows.

Als laatste hebben we nog een paar keer ‘wolven van wakkerdam’ gespeeld.

En nu ligt iedereen in bed.

Truste Djuna en Ilse

• BMY3Ow2CcAAjV1w.jpg