Pietenhuis

Maandagmiddag hebben de kinderen van groep 4 en 5 een pietenhuis in de klas gebouwd. Met het kleine Davinci hout hebben ze eerst plannen gemaakt voor het ontwerp. Tijdens een klassikale terugkoppeling zijn er werkafspraken gemaakt en toen kon de bouw met het grote Davinci hout beginnen. Wat een teamwork en enthousiasme. Er kwamen zelfs twee kinderen op het idee om een schoorsteen te maken! De gangcommissie, die ook in de weer was met Sint versieringen, werd gevraagd. En voila, daar werd een kartonnen kachel omgetoverd tot schoorsteen. De eerste "cadeautjes"  liggen er al en de verlanglijstjes van alle leerlingen hangen tegen de muur. De kinderen hebben nog veel meer leuke ideetjes, in een pietenhuis horen nog: tekeningen, het boek van Sint, een paard, verkleedkleren en natuurlijk zelfgemaakte schoentjes. De kinderen gaan hier samen voor zorgen. Zelfs de regels in het huisje zijn al ter sprake gekomen; Hoeveel kinderen mogen erin tegelijk in het huisje, wanneer mag je erin spelen en hoe speel je? Hopelijk is Sint ook erg nieuwsgierig naar ons pietenhuis en komt hij, net als andere jaren, ons op 5 december bezoeken.
  • pietenhuis 1.png
  • pietenhuis 2.png