Klachtenregeling
Archipel en dus ook KC de Rietgors is
aangesloten bij de Landelijke Klachten Commissie (LKC) voor het openbaar en het
algemeen toegankelijk onderwijs. Deze commissie is opgericht door de
werkgeversorganisatie VOS/ABB. Onze klachtenregeling is in 2008 geactualiseerd
en hieraan is nu het klachtenreglement van de Landelijke Klachten Commissie
toegevoegd.
De klachtenregeling heeft betrekking op klachten van algemene
aard, seksuele intimidatie en ongewenste omgangsvormen. Klachten kunnen
ingediend worden door een (ex-)leerling, een ouder/voogd/verzorger van een
minderjarige (ex-)leerling, (een lid van) het personeel, (een lid van) de
directie, (een lid van) het bevoegd gezag of een vrijwilliger die werkzaamheden
verricht voor de school of een persoon die anderszins deel uitmaakt van de
schoolgemeenschap.
In de klachtenregeling is de procedure weergegeven en er
worden richtlijnen geven hoe te handelen bij de verschillende klachten. Ook de
taakomschrijving van de contactpersoon en de externe vertrouwenspersoon is
opgenomen. Evenals de gedragsregels t.b.v. alle schoolbetrokkenen.
> Bekijk en
download hier de volledige klachtenregeling (PDF)
Vertrouwenspersoon
Er kunnen
redenen zijn waarom u een melding niet bij een medewerker van de stichting kan
of wil aangeven. Om deze reden hebben wij externe onafhankelijke
vertrouwenspersonen. Een vertrouwenspersoon biedt een mogelijkheid om op
vertrouwelijke basis te spreken deze is onafhankelijk en deskundig. Bovendien
heeft de vertrouwenspersoon een geheimhoudingsplicht.
Stichting Archipel Onderwijs heeft twee externe
vertrouwenspersonen: Gerard Dijkstra en Helga van Silfhout.
Contactgegevens externe
vertrouwenspersonen:
Gerard Dijkstra: 06-55 18 33 68 en info@konfidi.nl.
Meer informatie: www.konfidi.nl.
Helga van Silfhout: 06 - 3488 0700 en helgavansilfhout@gmail.com
Ons kindcentrum heeft eveneens een intern contactpersoon/vertrouwenspersoon.