Anders Leren
Hoe leren we in de 21e eeuw? Hoe leiden we mensen op in een wereld die voortdurend in beweging is en waarin kennis sneller veroudert en overvloediger dan ooit beschikbaar is? En hoe slaan we de brug van theorie naar de dagelijkse praktijk?

Mensen verschillen van elkaar en iedereen leert op zijn eigen manier. Daarbij spelen diverse factoren een rol. Denk bijvoorbeeld aan karakter, IQ of ervaring. Ook de manier waarop je je omgeving waarneemt en informatie verwerkt, speelt een belangrijke rol. Hierin zit vaak het verschil voor kinderen, die ANDERS LEREN. Ze nemen bijvoorbeeld meer visueel of op gevoel waar. Of ze kunnen beter waarnemen als ze intuïtief kunnen reageren en niet te veel gestuurd worden. Daarmee is niet iedereen die ANDERS LEERT, gebaat bij dezelfde vorm van hulp.

Naast een verschil in leerstijlen, bestaat er ook (veel) verschil in leerbehoeften. Onder leerbehoeften wordt alles verstaan wat iemand nodig heeft om lekker te kunnen leren. De één leert het liefst alleen, de ander met iemand samen. De één heeft veel persoonlijk contact met een leerkracht nodig, de ander zoekt het liefst zelf uit wat de bedoeling bij een opdracht is.

Op KC de Rietgors is daarom gekozen voor een manier van Anders Leren door o.a. het gebruik van Jeelo en Snappet.