Oog voor Talent
Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong worden uitgedaagd middels onderwijsaanpassingen op niveau. Ons team is hiervoor geschoold en we hebben een coördinator en een protocol.
Leerkrachten
herkennen en erkennen kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong op basis
van leer- en persoonlijkheidseigenschappen. Voorkomen van onderpresteren, leren
leren en een harmonische ontwikkeling van leerlingen zijn ons doel.
Samenwerking met ouders vormt de basis van maatwerk: wat heeft dit kind op dit moment
nodig?
Het onderling uitwisselen van expertise is
een belangrijke doelstelling binnen ons lerend netwerk Oog voor Talent , zowel
op directie-, coördinator- als leerkrachtniveau. De bovenschoolse
projectleider, Alice Koekkoek, biedt ambulante ondersteuning en aanvullende scholing aan de scholen.
Het project
Oog voor Talent van Stichting Archipel wordt gezien als voorbeeld van good
practice door het landelijke Informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling.
Het Ministerie van OCW heeft op basis van een werkbezoek verklaard bijzonder
gecharmeerd te zijn over de manier van werken en de openheid van een
ieder.