Schooltuinproject

Aan de slag met gezonde voeding

Deze maand zijn we gestart met het schooltuinproject van Piepertje Pom. Groep 1, 2 en 3 kweken in de klas verschillende kruiden, groenten en fruit. Die ze over een tijdje in de schooltuin zullen gaan planten.
U weet als geen ander dat gezonde voeding belangrijk is voor opgroeiende kinderen. Het bezig zijn met plantjes stimuleert om meer groenten en fruit te eten. De kinderen krijgen tijdens de looptijd van het Schooltuinproject informatie over de natuur en het proces van zaadje tot het kopen van de producten in de winkel. Het is naast leuk, bovenal leerzaam voor opgroeiende kinderen. De kweekperiode, die samenhangt met het pakket, start maart 2013 en duurt zo'n 30 weken. De doelstelling van het Schooltuinproject is kinderen bewust maken van de herkomst van gezonde voeding en een gezonde levensstijl. Kinderen actief betrekken bij het kweekproces laat hen meer bewust worden en daardoor eten ze hun groenten beter.
  • foto zaai 2.jpg
  • foto zaai 1.jpg