Schooltuintjes aanleggen

Schooltuinproject

Nadat de groepen 1, 2 en 3 in de klas allerlei groenten, kruiden en bloemen gezaaid hadden, was het vandaag tijd voor het ploegen van een stuk grond voor de school. Hoewel het een behoorlijk stuk is voor een schooltuin, is het te klein voor het bewerken door een tractor.
Dus kregen de kinderen, de juf en de twee moeders die dit alles in gang gezet hebben hulp van meneer van der Velde. Samen met twee paarden liet meneer van der Velde zien hoe de ploeg werkt. En zagen de kinderen de paardenkrachten in werking. ("Oh, heet het daarom pk?")
Binnen een half uur was de klus geklaard! De leerlingen mochten nog vragen stellen over het ploegen en natuurlijk over de prachtige paarden.
De "Piepertje Pom Post" helpt enorm door alle informatie over de te zaaien plantjes en het onderhoud daarvan. Zo weten we precies wanneer de plantje naar buiten kunnen, nu de tuin klaar is.
Ook meneer Bruno Lenderink van de Spar uit Brummen was aanwezig. Van de Spar ontvingen we het Schooltuinpakket.
Erg interessant zo'n reis door de wereld van groei, bloei en gezond eten!

• tuin 3.jpeg
  • tuin 4.jpeg