Bijzonder logeerfeest en sportdag OBS de Rietgors Leuvenheim

Leerlingen van de Rietgors in Leuvenheim hebben het Jeelo-project ‘zorgen voor jezelf en anderen’ op een wel heel bijzondere manier afgesloten. Donderdag voor de herfstvakantie werden de leerlingen einde van de middag op school verwacht met matje en slaapzak. Nadat ieders bed was klaar gemaakt, genoten de leerlingen samen van een maaltijd en werden er spelletjes gedaan. Daarna was het tanden poetsen en naar bed. Bij de kleuters werd voorgelezen totdat ook bij de laatste het lichtje uit ging.

De volgende ochtend na het ontbijt volgde een sportdag georganiseerd door de leerlingen van groep 7 en 8. Deze startte natuurlijk met een warming-up voor de hele school. Na diverse sporten, zoals voetbal en hockey werd de ochtend afgesloten met een sponsorloop. De leerlingen liepen in een kwartier tijd zo veel mogelijk rondjes over het voetbalveld op het terrein van de school. De opbrengst van de sponsorloop zal besteed worden aan nieuwe leesboeken. De wekenlange voorbereiding leverde zo niet alleen een betere conditie op!

Na de herfstvakantie start een nieuw Jeelo-project ‘omgaan met geld’. Leerlingen leren over de waarde van geld, over sparen en het maken van een begroting en zij leren de verleidingen van reclames te herkennen. Ook worden de leerlingen gestimuleerd zelf iets te ondernemen en eigen producten of diensten te verkopen.

• IMG_0228.JPG
  • IMG_2527.JPG