Palmpasen

Met palmpasen brengen de kinderen van de Rietgors traditioneel een bloemetje bij een aantal mensen die wat extra aandacht verdienen. Met dit bloemetje willen de kinderen laten weten dat er in Leuvenheim aan hun gedacht wordt en een steuntje in de rug geven. Dat maakt wonen in dit dorp zo bijzonder en prettig.

De kinderen gaan zingend en met muziek in optocht het dorp door, maar voordat de kinderen aan de optocht beginnen versieren ze hun palmpasenstok met slingers en snoepjes. Bovenop de stok komt het broodhaantje, dit hebben de kinderen zelf gemaakt van deeg dat Bakkerij Teeselink uit Brummen beschikbaar heeft gesteld. Dit was zo lekker dat meerdere haantjes de tocht niet hebben overleefd.
  • 1.png
  • 2.png