Veilig in het verkeer

Het derde Jeelo-project van dit schooljaar was: veilig in het verkeer. De opening van het project was op 5 maart. Er kwamen twee fietsenmakers op school om te vertellen waar een veilig fiets aan moet voldoen. Iedereen had zijn of haar fiets meegenomen, want daarna werden onze fietsen nagekeken. Meer dan de helft van de kinderen had geen veilige fiets!

De afsluiting van het project was op 13 april. We hebben in groepjes een fietsparcours klaargezet voor groep 1 tot en met 5. Die kinderen uit groep 1 tot en met 5 hebben het parcours gefietst. De kinderen moeten goed opletten, want ze moesten goed naar links en rechts kijken en natuurlijk hun hand uitsteken. Wanneer er een zebrapad was even wachten als er iemand wil oversteken en niet vergeten af te stappen als je wilt oversteken.

Ook hebben we een fiets van ijzerdraad gemaakt en dat was moeilijker dan we dachten. Iedereen moest ook een eindproduct maken. Je kon kiezen uit een voorlichtingsfilm over een verkeersregel of een fiets van de toekomst ontwerpen. Dit mocht een echte fiets zijn of een ontwerp op papier.

Er kwam ook een vrachtwagen op school om ons les te geven over de gevaren van de dode hoek. Op onze planning staat ook nog dat we een bezoek brengen aan Rijkswaterstaat. We hebben veel geleerd en dit was een erg leuk project! Shanae Zijlstra

• 4b7f4155-119f-447a-8d84-d3edb3d10698
  • 4c52d5df-84d1-4544-8bbe-d99fd2eb6631